Friday 18 May 2012

SELAMAT HARI IBU

Salam hello !! nama ibu kesayangan saya ialah Puan Hajjah Aishah binti Ahmad..saya Adani binti Ismail sebagai anak gadisnya ingin mengucapkan SELAMAT HARI IBU kepada insan yang bergelar ibu kepada anakmu ini...kepada ibu yang bersusah payah menjaga adik sejak dalam kandungan lagi tak dapat adik balas hingga akhir hayat ini...terlalu besar pengorbananmu ibu...ibu yang melahirkan,membesarkan,mendidik,mengasuh tidak dapat ditukar ganti dengan apa pun didunia ini..ibu yang selalu ada disaat jatuh bangunku,,disaat aku memerlukan seorang teman,disaat aku memerlukan bantuan..ibu tidak jemu berada disampingku...benar lah ungkapan ini,,'kasih ibu membawa ke syurga kerana disitu terletak syurgaku'....

tak lupa jugak adik mengucapkan SELAMAT HARI GURU ...guru itu ibarat lilin yang membara,,memberi cahaya kepada anak muridnya..menyuluh jalan yang benar dengan harapan yang menggunung agar cahaya itu terus menyuluh hidup anak muridnya...tugas guru bukan sahaja mendidik tetapi berperanan sebagai ibu bapa di sekolah...segala tunjuk ajarmu membimbing hidup muridmu ini menjadi insan bergelar manusia....

saya sayang wanita ini ya allah...jadikan aku sekuat dia ya allah..

No comments:

Post a Comment