Monday 30 July 2012

air oh air.

Assalamualaikum wbt.

Air ni element yang penting kan dalam hidup manusia.tanpa air banyak benda kita tak boleh nak buat kan.sedangkan badan kita pon perlukan air.kat sini point tu pon kita boleh tau yang air ni sangat-sangat penting.bagi aku,aku lebih rela takde elektrik daripada takde air.kalau takde elektrik habis kuat pon rase panas tapi econ semulajadi kan ade,so takde pape yang perlu dirisaukan.tapi kalau takde air,boleh mati woo.

Hari ni  kat kolej aku takde air,dah la aku bangun lagi setengah jam kelas.sekali kawan aku bagitau yang air takde.semua pakat kecoh dah heboh pasal air takde kat semua blok.tapi dah keluar notis bagitau yang esok baru tanki akan penuh.aku harap sangat ade air esok.ohh God,help us...

Tapi pagi tadi punya la masing-masing nak terkucil kan,so nak taknak kitaorang keluar konon nak pegi mandi kat luar la kan,somewhere like masjid ke,tempat mandi awam ke.first,kitaorang pegi masjid bukit rangin tapi bila masuk je,tengok macam ramai pulak orang,makcik -makcik tengah mengaji quran rasenya.so kitaorang pikir macam tak manis pulak kan nak mandi sedangkan dorang tangah mengaji.next,dapat idea nak pegi panching,konon nak mandi air terjun gitu la konon-kononnya.haha,hutan lipur sg.pandan la,sekali sampai ke felda ape ntah.dan ok fine keluar dari tempat berhantu tu,pegi Airport Sultan Ahmad Shah pulak,ingatkan nak mandi kat masjid airport tu la,sekali macam rumah hantu,nah kau..semua lari cabut tapi tula 1st time aku pegi airport tu.dan lepas tu pegi wisma belia.ingatkan nak mandi kolam renang la.tapi tinggal harapan sebab tutup pulak.maybe sebab baikpulih kot lepas SUKMA.

Tengok la berapa banyak tempat kitaorang pegi hanya semata-mata untuk mandi.terasa macam sangat bodoh tapi best jugak.keluar pagi-pagi untuk cari tempat mandi.last sekali kitaorang pegi mandi rumah sedara aina kat Indera Mahkota 14.sedara dia baik,ade anak buah aina nama Irfan.comel.mata dia bulat,bulu mata lentik kot tapi tadi dia demam ,so asyik merengek jela.taknak kat orang lain selain mama dia je.sangat comel.serta merta aku teringatkan Qaseh dengan Qausar,anak buah aku tu.

Alhamdulillah mandi jugak aku akhirnya.takde la pegi kelas tak mandi kan.selesa.tu la ayat paling sesuai untuk describe feeling aku.balik tu nak pegi bank, zulaikha nak ambik duit kat cimb.tiqah pulak pegi teman aina pegi bsn kat sebelah tu.tinggal aku dengan yot je dalam kereta tunggu diorang siap.aku bosan dan akhirnya muncul la ini..
.
.
.
.






yeay kami dah wangi..

baibai.:)

No comments:

Post a Comment