Monday 6 August 2012

dua kali berbuka.

Assalamualaikum wbt.

HUH,such a bad day.hari sebelum ni ade jugak air dan kitaorang kongsi untuk 5 blok,tapi pagi tadi aku nak pegi mandi.ok fine diorang bagitau yang air memang dah tak keluar langsung.aku pon mandi jela dengan air yang dalam kolah tu.mandi dengan perasaan yang unpleasant.memang la aku rasa macam tak bersih tapi ok la daripada tak mandi kan.nasib baik semalam aku dah bertungkus lumus basuh baju yang bertimbun tu.at least puas hati aku tengok baju aku dah siap cuci.

Macam-macam solution kitaorang dengan sunbea pikir tapi semuanya hampeh,macam curah air kat daun keladi je rase.pikir punya pikir sampai tak sebar dah pukul 6.10 pm.lepas pegi solat kat surau,balik bilik dan online.tengok jam dah pukul 6.45.tak sempat dah nak pegi bazar,kalau pegi pon mesti makanan dah tak best.so kitaorang decide nak berbuka dengan apa yang ade je dulu.
perasaan aku time tu memang la sedih gile tapi syukur jugak at least ade makanan daripada orang kat Iraq tu banyak yang mati kebulur.







Tu je makanan yang ade untuk berbuka puase,mini bahulu dengan butterscoth.sedih kan.then lepas tu pegi solat kat surau sebab kat blok memang takde air langsung.sobs.lepas dah solat.........

dah siap nak pegi makan kat luar.hehe.

Lepas drive dalam 30 minit,dah sampai kat restoran tu.nama restoran tu SANTAI.yup absolutely santai.



dah sampai.ini  zulaikha cantik.
ini yot comel.
ini saya.the driver.

Tempat tu memang santai la,best kalau datang dengan family besar sebab ade tempat yang boleh bersila kat pondok-pondok.ade jugak meja untuk family.so memang sesuai la datang makan ramai-ramai.harga pulak rasenya standard la kan,macam restoran lain jugak.lokasi restoran ni kat kuantan,tanjung lumpur.kat area tu memang banyak kedai makan,so memang tak rugi kalau korang datang kuantan ni.emm kalau korang nak tau,kat tanjung lumpur tu jugak la ade restoran ana ikan bakar,tapi aku belom penah pegi lagi.gheee..
 
Kitaorang pilih untuk makan kat pondok atas sekali.boleh la tengok pemandangan yang cantik.dekorasi restoran tu agak romantik la jugak tapi sebab pegi dengan kawan-kawan,so mood romantik tu tak datang .mood lapar ade la.haha.


kat bawah sana ade kolam ikan,cantik.
ade pondok jugak kat bawah tu,kami pilih tempat atas sekali.i'm the king !!
pemandangan dari situ romantik.ippo ippo !!
Banyak benda yang nampak sedap,sebab perut tengah lapar.tapi memikirkan ekonomi yang maybe akan gawat dalam mase beberapa hari lagi,kami pilih untuk makan yang biase-biase jela.yang penting sekarang m.a.k.a.n.
masing-masing tengah pikir,kusyuk betol gayanya.


dalam hati : 'ape aku nak makan ni??aishh..semua sedap'
dalam hati : 'duit cukup ke tak ni..adoi tensi cenggini'
dalam hati : 'biarla diorang pikir apepon,yang penting nak makan'

Macam-macam pikir sampai tak sedar waiter tu dah hantar makanan.yang penting selera kitaorang memang dah naik bila tengok makanan tu ade depan mata.jom makan...

IKAN SIAKAP 3 RASA.
TOMYAM CAMPUR,KERABU MANGGA,3 NASI PUTIH,TEH O AIS,BANDUNG,HORLICK.
THIS IS WHAT WE CALLED HEAVEN.
 

Alhamdulillah kenyang perut mak ni,nyah..hehe,lepas tu on my way heading back to college.lega dapat makan,berbuka kali kedua dalam hari yang sama.awesome rite?hehe.mesti ade jugak orang macam tu,makan yang ringan dulu time berbuka,lepas solat baru makan yang berat.ikut sunnah katakan.bagus jugak macam tu tapi aku ni kan jenis yang tak tahan dah bila nampak air time berbuka,kalau boleh nak sedut banyak-banyak tapi nanti aku tak makan nasi.so simpan space untuk makan benda lain.ingat tau,makan ikot kemampuan bukan ikot nafsu. godluck !

2 comments:

  1. alahai...sedihnye bile dapt bebuka tuh je..tp xpe..lps tuh dpt mkn sdap kn???hehehe:))0

    ReplyDelete
  2. aah mula-mula sedih la jugak tapi lepas tu heaven la.

    ReplyDelete